توریستگاه

توریستگاه

تجربه سفر هوشمندانه
توریستگاه

توریستگاه

تجربه سفر هوشمندانه

محبوب ترین پای ها در سراسر جهان

محبوب ترین پای ها در سراسر جهان
 
به افتخار روز بزرگداشت پای، این خوشمزه دوست داشتنی که همه با آن آشنا هستند، وبسایت پینتِرِست اطلاعاتی را در مورد محبوب ترین پای ها در سراسر جهان (البته از نوع خوراکی آن) که توسط کاربران سایت انتخاب شده اند، جمع آوری کرده است. در این رقابت پای ژامبون و شربت اَفرای مخصوص صبحانه، موفق به شکست پای سیب، شکلات، گردو و کرم نارگیل شد و افتخار پیروزی در این شبکه اجتماعی را کسب کرد. در این مطلب 9 پای برتر در کشورهای بزرگ جهان که در سایت پینتِرِست محبوب هستند، معرفی شده اند. پای گیاهی فرِنچ سیلک بدون نیاز به پخت و پای لذیذ کدو، پنیر بز و عسل در این فهرست به چشم می خورند. به مناسبت روز پای، حداقل یکی از این پای ها را تهیه و میل کنید. نوش جان! 
ادامه مطلب ...

آنچه که باید در مورد ضد آفتاب بدانید

آنچه که باید در مورد ضد آفتاب بدانید

 
همه ما از آن استفاده می کنیم و یا باید از آن استفاده کنیم. ضد آفتاب ماده ای است که استفاده از آن پوست را در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند و مانع آفتاب سوختگی های دردناک می گردد.
به طور ساده می توان گفت که ضد آفتاب یک لوسیون یا کرم است که تمام قسمت های بدن با آن پوشانده می شود تا پوست در یک بعد از ظهر آفتابی محافظت شود، اما آنچه ضد آفتاب از آن تشکیل شده، ترکیباتی شیمیایی هستند که اشعه ماوراء بنفش (یو وی) را منحرف کرده و مانع نفوذ آن به پوست می شوند.
باورهای نادرستی در مورد استفاده از ضد آفتاب ها وجود دارد: آیا اِس پی اِف بالاتر بهتر است؟ اِس پی اِف چه مفهومی دارد؟ در ادامه این مطلب با پاسخ به این سوالات، ابهامات در مورد این کالای پرمصرف برطرف خواهد شد. 
ادامه مطلب ...

10 مکان و یا کار برتری که باید در استانبول انجام دهید

مسجد بلو در استانبول

 
شهر زیبا و تاریخی استانبول دارای تاثیر گذارترین بناهای تاریخی، بازارها، پارکها و مقبره هاست. در اینجا به 10 انتخاب برتر برای کسانی که به این شهر سفر می کنند آورده شده است. 
 
این عمارت خانه سلاطین بوده است و زنان متعددشاندر آن خانه هایی داشتند که مجموعاً حرمسرا را تشکیل می دادند. این کاخ نمونه مجللی از معماری اسلامی است که با تزئینات، کفپوش های آجر کاشی، باغ سرسبز و حمام ترکی اش امروزه به یک موزه تبدیل شده است.
چرا به کاخ توپکاپی بروید؟ برای بینش در فرهنگ و تاریخ ترکیه و همچنین سلاطینش. 
ادامه مطلب ...

تصاویری از فرهنگ های مختلف و زیبای دنیای پیرامون ما

در دنیایی که در آن زنگی می کنیم فرهنگ های متفاوتی وجود دارد. در هر جایی چیزی بخصوص وجود دارد که عاشق دانستن آنها خواهید شد، از لباس گرفته تا غذا و فستیوال های متفاوت. در اینجا عکس های زیبایی را خواهید دید که تفاوت این فرهنگ ها، مردمانشان، مکانها و چیزهای درون آن را به نمایش گذاشته است.  
 
پوشش محلی در روسیه

روسیه 
ادامه مطلب ...

هر وقت دو به شک بودید که کجا بروید، ایتالیا را انتخاب کنید

یک هفته گذشته توسط آندرا رومَن (Andra Roman)
 
هر وقت دو به شک بودید که کجا بروید، ایتالیا را انتخاب کنید
 
آنها می گویند، وقتی دو به شک بودید به ایتالیا بروید.
دوستان - چک شده اند
بلیط هواپیما - چک شده
دوربین - چک شده 
من آندرا رومَن مقداری از تعطیلات تابستانی خود را در جنوب ایتالیا سپری کردم و معتقدم که در این مدت بالاترین خوشی و خوشحالی ها را تجربه کردم. ایتالیا نقطه ای است که در آن به همه چیز باید پاسخ مثبت داد، از پنیرهای هیجان انگیز (formaggi) تا نوشیدنی ها، چیزهایی جالب که خاطرات و نوستالژی های زیادی را برایتان تداعی خواهند کرد. تصاویر زیر از پولیانو اِ مارِ (Polignano a Mare)، ماتِرا (Matera)، مُنوپولی (Monopoli) و ترولی دی آلبِروبِلو (Trulli di Alberobello) می باشند.
 
ادامه مطلب ...